BMW M1 in Octane Magazine

Octane 002

 

BMW’s Motorsport GmbH bestond 40 jaar en ik mocht daarheen voor Octane. Voor mij was voorafgaand aan het driedaagse spektakel al duidelijk dat er één auto was die een Octane-waardig item móest opleveren, de BMW M1. Dit is de eerste en enige auto die BMW Motorsport ooit zelfstandig heeft ontwikkeld en gebouwd. Om het artikel te doen slagen moest ik mijn groep verlaten, bij een Engelse journalist een bijrijdersrondje Ring bietsen en daarna knokken voor een plaats achter het stuur van de M1 waarmee ik de Nordschleife op mocht, maar het was gelukt. En niet veel later zat ik aan boord bij een oud Formule 1 coureur, een Beierse Prins én een voormalig DTM Kampioen in de twee M1 Procars die op de limiet door alle heren werden bestuurd. Naast de nodige gesprekken met de betrokkenen van destijds en coureurs zoals Marc Surer en Andy Priaulx (die met een lege benzinetank voor mijn voeten tot stilstand kwam) was het vooral gaaf om na afloop te kunnen concluderen dat de missie was geslaagd! Lees het artikel in Octane 002.

foto (2)

Een gedachte over “BMW M1 in Octane Magazine

Geef een reactie

